Jag fick en kommentar till ett inlägg från februari som handlar om bantningspillret Plu Plus Cleanse och Pro Plus Garcinia. Besöksstatistiken visar många träffar på just de här sökorden så jag vill skriva ett inlägg om hur jag gjorde.
Jag spärrade kortet snabbt som 17 eftersom det hindrar företaget från att dra mer pengar.
Jag ringde kundtjänsten på nr +46-101992564. Kvinnan som svarade talade amerikansk engelska. Jag hade svårt att göra mig förstådd och avslutade samtalet med att högt och artikulerat säga: ”Please, close my account!”.
Jag polisanmälde, men det gav inget. Jag lade ner en massa tid på att fylla i vilka köp jag gjort på vilka datum och för vilka summor bara för att få veta att eftersom företaget är utlandsbaserat har polisen ingen möjlighet att göra något. Dessutom fanns det ingenting i annonstexten som pekar på att företaget lurat mig.
Jag har inte kvar mina papper, men jag tror att det var när jag försökte få pengarna tillbaka från Med Mera / Master Card och fick ett nekande svarsbrev som jag hittade den här mail-adressen: support@myaccountsupport.net. Jag mailade dit och fick det här svaret:
”Tack för att du kontaktar kundtjänst. Ditt konto med Pro Plus Garcinia*504571xxx* och Pro Plus Cleanse *504571xxx* har avbrutits. Eftersom ditt konto avbröts efter den inledande perioden, kan du hålla din order som redan skickats och det blir inga ytterligare avgifter på ditt konto nästa månad.Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta kundservice.
Med vänlig hälsning,
Pro Plus Garcinia & Pro Plus Cleanse Support Team
Sweden
+46-101992564″
Det var den 21 mars och efter det har jag inte hört något eller fått fler oönskade beställningar.
Den här sortens bedrägeri blir allt vanligare och det är för jävligt. Fördelen är väl att det får mer uppmärksamhet och ökar möjligheterna för att få igenom en anmälan.